Maturzyści maturzystami, ale przecież pod naszym dachem jest cała gromada niedocenianych geniuszy. Nasi ósmoklasiści już w kwietniu będą musieli napisać jeden z ważniejszych egzaminów ich życia, który zadecyduje o ich bliskiej przyszłości. Ale jak tu się upewnić, że wszyscy się uczą? Rozwiązanie, można ująć, spadło na nich z nieba! A dokładniej rzecz biorąc, zostało zapożyczone od starszych kolegów. Tak jest, drodzy czytelnicy. Ferie w Pijarskiej dla wielu z nas były okresem fakultetowym. No, a skoro zapytaliśmy starszych jak im minęły, to nie możemy przecież pominąć naszych kochanych podstawówkowiczów!
Amelia Stefańska VIIIa: ,,Zajęcia zdecydowanie pozytywnie wpłynęły na stopień mojego przygotowania do egzaminu. Na zajęciach poruszaliśmy naprawdę ważne zagadnienia egzaminacyjne i przerabialiśmy różnego rodzaju techniki i podpowiedzi dotyczące samego procesu pisania egzaminu. Wykonywaliśmy zadania i ćwiczenia z rozmaitych kart pracy, które przygotowali nam nasi nauczyciele, aby pomóc nam lepiej zrozumieć materiał. Nasze fakultety trwały zaledwie dwa dni. Produktywne, ale wciąż tylko dwa. Dzięki później zaczynającym się zajęciom, mogliśmy pozwolić sobie na o wiele późniejszą pobudkę, co na pewno ułatwiało uczęszczanie. Większość ferii pozostała nam do dyspozycji własne, na różnego rodzaju wyjazdy czy spotkania z przyjaciółmi lub rodziną, co na pewno było ogromnym plusem. Naprawdę mnóstwo wyniosłam z tych dwóch dni. Naprawdę produktywnie spędzony czas. Jestem naprawdę zadowolona, że dostałam możliwość uczestniczenia w nich. Nie wątpię, że nabyte umiejętności i wiedza pomogą mi na egzaminie.”
Marcelina Lewandowska klasa VIIIa:,, Na języku polskim pisaliśmy w zeszycie motywy jak np wieś, szczęście, rusyfikacja i mieliśmy dopasować do nich książki/bohaterów i problem. Mieliśmy do wyboru tylko obowiązkowe lektury szkolne oraz pracowaliśmy z panią nad zdaniami złożonymi. Na matematyce robiliśmy i omawialiśmy z panią zadania egzaminacyjne z książki “Teraz Egzamin”. Natomiast na języku angielskim robiliśmy i analizowaliśmy z nauczycielem zadania z próbnego egzaminu ósmoklasisty oraz przygotowywaliśmy się do pisania e-mailu. Uważam, że konsultacje były bardzo przyjemne i przede wszystkim, przydatne. Mogłam miło spędzić czas z rówieśnikami bo długiej rozłące jaką były lekcje zdalne w lutym i znowu zobaczyć się w murach szkoły i szkolnych ławkach. Wiele wyniosłam z tych konsultacji, przypomniałam sobie wiele istotnych motywów literackich i czuję się przygotowana, aby podejść do egzaminu w maju”
Naprawdę serdecznie dziękujemy dziewczynom za to, że pozwoliły nam ze sobą porozmawiać i przedstawić Wam ten ciekawy czas, jakim były dni fakultetów. Dziewczętom i ich kolegom i koleżankom życzymy szczęścia na egzaminach i przy wyborze szkół.
Julia Michalak IHL
Julia Skonieczna IIHL
Malwina Starzyńska IPM
Jagoda Znyk IPM