Klasa 8 na górskim szlaku.

Dnia 02 października 2019 roku o godzinie 03:30 nad ranem, kiedy większość uczniów śpi, a przynajmniej powinna spać 🙂 klasa 8 wraz z wychowawcą p.Sebastianem Popielem oraz z p.Bożeną Mostowską wyjechała na 3-dniową wycieczkę w Beskid Żywiecki.

Po dotarciu do miejscowości Krzyżowa i spotkaniu z przewodnikiem szkoda było marnować czas, więc nastąpiła szybka zmiana obuwia, przygotowanie plecaków i już o godzinie 10.00 wyruszyliśmy na szlak w kierunku szczytu Pilsko (1557 mn.p.m.) Po dotarciu do schroniska na Hali Miziowej mieliśmy czas na odpoczynek, wypicie ciepłej herbaty oraz posiłek. Następnie pozostał nam do zdobycia już tylko szczyt. Niestety góry maja do siebie to, że pogoda potrafi szybko się zmieniać i tym razem postanowiła pokrzyżować nasze plany, dlatego po krótkim pobycie w schronisku zeszliśmy z góry.
Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę objazdową po okolicznych miejscowościach. Zobaczyliśmy Starą Karczmę w Jeleśni, Starą Chałupę góralską w Milówce, Izbę Pamięci p. Marii Gwarek, czyli znanej koronkarki z Koniakowa, kościół w Istebnej oraz aleję gwiazd, skocznię Malinkę i galerię z trofeami Adama Małysza w Wiśle.
Ostatni dzień naszej wycieczki to powrót na górski szlak. Tym razem naszym celem był sczyt Rysianka (1322 m n.p.m.) Początkowa nasza wędrówka pod górę prowadziła przez las, ale gdy tylko weszliśmy wyżej naszym oczom ukazały sie już tylko piękne widoki. Po dotarciu do Hali Rysianka mogliśmy podziwiać przepiękne panoramy widokowe. Począwszy od Babiej Góry i bliskiego Pilska, poprzez odległe Tatry Zachodnie, Tatry Niżne, aż po Beskid Śląsko-Morawski. Po krótkim odpoczynku przeszliśmy do Schroniska PTTK na Hali Lisowskiej, gdzie każdy mógł sie posilić aby następnie wracać na dół. Po zejściu z Rysianki przed nami była już tylko podróż powrotna.
O godz 21.00 zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Łowicza.