Klasy 3 LO w poszukiwaniu złotego pociągu

Od 25 do 27 maja klasy 3 miały okazję zwiedzać Wałbrzych przy wsparciu programu #PoznajPolske. Okazuje się, że to niepozorne miasto ma bardzo ciekawą historię i podczas wycieczki zaprezentowało się nam z każdej możliwej strony.

Zwiedziliśmy muzeum Gross-Rosen, jego wystawy stałe oraz tymczasowe prezentowane przez kustosza. Przechodziliśmy także krętymi tunelami Starej Kopalni i Kopalni Złota, jak łatwo się domyślić spacer nie uczynił żadnego z nas bogatszym, ponieważ jedyne na co się natykaliśmy to złoto głupców, ale być może ma to związek z tym, że w Zamku Książ przy ścianie dającej powodzenie w miłości lub finansach większość z nas wybrała to pierwsze. Gdyby tego było mało w Twierdzy Srebrnogórskiej cudem uniknęliśmy razów od przewodnika-żołnierza, bo jak się okazało, niewiele potrzeba do bycia idealnym kandydatem na chłostę, wystarczyło niepełne umundurowanie bądź brak guzika.

Znacznie mniej mrożące krew w żyłach, a wręcz przeciwnie wyciszające były wyprawy do Palmiarni, gdzie cieszyliśmy oczy piękną roślinnością, ale także obecnością zwierząt takich jak żółwie, czy papugi oraz do Muzeum Porcelany, które zachwyciło nas swoimi zbiorami, ich kunsztem i pomysłowością. Do domu wróciliśmy z dobrymi wspomnieniami, niektórzy z filiżankami, a jeszcze inni z poobcieranymi od pędzenia po szlakach stopami.

Mamy nadzieję, że nie jest to nasza ostatnia taka przygoda i z niecierpliwością patrzymy w przyszłość na kolejne okazje do wspólnego podróżowania.