„Lekcja inna niż wszystkie”

We wtorek, 26 października na języku polskim odbyła się niezwykła lekcja. Dzień wcześniej pani napisała do nas wiadomość przez dziennik elektroniczny, abyśmy zabrali na lekcję pionki i kostkę. Byliśmy bardzo zaciekawiani, co będziemy robić na zajęciach, lecz nikt nie wpadł na pomysł, że będziemy grali w grę o lekturze, którą właśnie omawiamy. 

Pani dobrała nas w cztero- i pięcioosobowe grupy, w których mieliśmy pracować. Byliśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ za najlepsze wyniki można było dostać dobrą ocenę. Gra polegała na takim małym quizie wiedzy, a pytania dotyczyły książki „Tomek w krainie kangurów”.  Rzucało się kostką i przesuwało o określoną liczbę pól.  Każde pole miało inne oznaczenie, kolor bądź nazwę. Za poprawną odpowiedź otrzymywało się australijskie zwierzę, za błędną natomiast traciło się szansę na zdobycie osobnika. Aby wygrać grę, należało wykazać się wiedzą na temat lektury oraz mieć troszkę szczęścia, ponieważ poruszając się pionkiem, można było natrafić np. na pole „stoisz kolejkę” albo „oddajesz jedno swoje zwierzę”. Trafiały się również powtórki zwierząt.  Zwyciężała ta osoba, która zebrała wszystkie osiem różnych gatunków zwierząt. Powtórkowe zwierzęta przydawały się wtedy, kiedy musiało się oddać zwierzę z powrotem na stos kart.                                   

Trwała zacięta rywalizacja,  jednakże  wszyscy byli do siebie pozytywnie nastawieni, nie było słychać sporów ani kłótni.  Gry toczyły się bez przeszkód, każda osoba była mocno zaangażowana  i skupiona na tym, by najlepiej odpowiadać. Nawzajem czytaliśmy sobie pytania i w kolejności ustalonej na początku rzucaliśmy kostką. Pięć minut przed końcem lekcji zakończyliśmy grę. Czas upłynął bardzo szybko i miło. Pani ogłosiła wyniki. Najlepszy wynik uzyskany w grze to było osiem gatunków zwierząt.                     

Ta lekcja była nietypowa, pokazywała w jaki inny, przyjemny sposób możemy uczyć się współpracy i dowiadywać się nowych ciekawych rzeczy. Każdy uczeń po tej lekcji był zadowolony i wyszedł na przerwę z uśmiechem na ustach. Chciałabym, aby takie lekcje odbywały się częściej w naszej szkole.

                                                                               Daria Lewandowska, klasa Va