Piernikowym szlakiem Mikołaja Kopernika

17 X 2014 nasza klasa V pojechała na wycieczkę do Torunia. Towarzyszyła nam pani Emilia Wolska i pani Anna Rzepecka.

W Toruniu zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc. Widzieliśmy najdłuższą rzekę  Polski- Wisłę. Była ona bardzo szeroka i wolno płynęła. Następnie „rzuciliśmy okiem” na mury miasta i Krzywą Wieżę. Według przesądu, jeśli nie przewrócimy się o pochyłą ścianę, to nasze życie będzie proste, lecz jeśli się nie uda, musimy się poprawić. Potem wąskimi uliczkami zmierzaliśmy ku kamienicy, w której mieszkał Mikołaj Kopernik.

Następnie poszliśmy na Stary Rynek. Po krótkim spacerze udaliśmy się do Muzeum Piernika. Tam upiekliśmy, niestety, niejadalne pierniki. Odwiedziliśmy też kościół św. Jana, w którym ochrzczony został Kopernik.

Ponieważ poczuliśmy głód, to zjedliśmy obiad w pobliskiej restauracji. Po ciepłej zupce pomidorowej wyszliśmy do planetarium. Pokaz był bardzo ciekawy i nikt nie zaprzeczy- efekty były wspaniałe! Następnie obejrzeliśmy ruiny Zamku Krzyżackiego. Tam było najciekawiej! Pani przewodnik opowiedziała nam, że dawniej to Krzyżacy rządzili Toruniem, ale mieszkańcy nie zgadzali się na panowanie ich, więc zburzyli zamek.

Tym zakończyliśmy zwiedzanie i udaliśmy się po pamiątki. Wróciliśmy do Łowicza bardzo zadowoleni. Cieszyliśmy się, że w jeden dzień  udało się na zwiedzić miasto gotyku.