Jednym z najlepszych sposobów uczenia się jest doświadczanie, eksperymentowanie, dlatego w naszej szkole pojawiły się nowe pomoce naukowe dla żądnych wiedzy fizyków, chemików i biologów.
Pracownia biologiczna szkoły wzbogaciła się ostatnio w szereg pomocy naukowych, które posłużą do prezentacji i wykonywania doświadczeń w ramach lekcji oraz w ramach zajęć koła biologicznego.
Obserwacje mikroskopowe umożliwi nowy mikroskop, który oprócz bardzo dobrych parametrów technicznych, posiada akumulator, co pozwala korzystać z urządzenia w każdym miejscu, niezależnie od źródła zasilania.
Uzupełniono także zestaw modeli o tułów człowieka, model budowy wirusa HIV, modele budowy błony śluzowej oraz model tkanki kostnej. Do wykonywania doświadczeń zakupiono zestaw do elektroforezy , test na poziom glukozy we krwi, test do analizy grup krwi w układzie A,B,0.
Wszystkie te pomoce przyczynią się do lepszego zrozumienia zagadnień w ramach biologii, a także anatomii człowieka – przedmiot ten jako dodatkowy został w tym roku wprowadzony w naszej szkole.
Nowości pomagające w podniesieniu atrakcyjności lekcji, skupieniu uwagi uczniów na omawianym temacie, w lepszym zrozumieniu prezentowanego zjawiska i w zapamiętaniu nowo nabytej wiedzy pojawiły się również w pracowni fizycznej. Stawianie hipotez oraz ich uzasadnianie rozwija i kształci – jest to uczenie przez odkrywanie. Zakupiono m.in. maszynę elektrostatyczną, przyrząd do praw gazowych, zasilacze prądu elektrycznego, pomoce do doświadczeń z elektromagnetyzmu, ławę optyczną, zestaw do mechaniki, przyrządy do demonstrowania zjawiska rozszerzalności liniowej i objętościowej ciał, przyrządy do pomiaru gęstości cieczy.
Pracownia chemiczna wzbogaciła się o szkło laboratoryjne, okulary ochronne dla uczniów, zestawy do doświadczeń uczniowskich.
Teraz nauka powinna być jeszcze bardziej ciekawa, bo bliska doświadczeniu!
p. Agnieszka Maciągowska i p. Jolanta Kosiorek