SMP lokalne Polski Środkowej

Nasze SMP zaczęliśmy od zwiedzania Warszawy. Opowiadali nam o niej ojciec Rafał i jedna z uczennic z tego miasta. Wsiedliśmy do autobusu, a następnie przesiedliśmy się do metra. Wysiedliśmy przed Pałacem Nauki i Kultury. Zobaczyliśmy również Złote Tarasy i Teatr Dramatyczny. Następnie spacerem przeszliśmy do następnej lokacji, którą był park Saski. Obejrzeliśmy tam fontannę oraz pomodliliśmy się pod Grobem Nieznanego Żołnierza. Idąc w do Zamku Królewskiego minęliśmy Teatr Narodowy. Przeszliśmy Traktem królewskim. Wróciliśmy autobusem.

Zjedliśmy kolację, a potem mieliśmy integrację. Podzieliliśmy się na grupy, w których odpowiadaliśmy na pytania związane z wycieczką. Nie mogło się obyć bez zabaw pijarskich na sali gimnastycznej.

Gabriela Kotlarska i Alek Sawicki

W sobotę wstaliśmy o 7.30, a o godzinie 8.00 udaliśmy się na jutrznie. Po owocnej modlitwie zjedliśmy śniadanie przygotowane przez uczniów z Łowicza. Następnie wysłuchaliśmy konferencji przygotowanej przez o. Andrzeja Lisiaka na temat bliskości z Bogiem. W ustalonych grupach mieliśmy okazje przedyskutować nasze przemyślenia na ten temat.

O 11.30 odbyła się Eucharystia w Kaplicy Objawienia przy Sanktuarium. Ruchu także nie zabrakło. Po Mszy Świętej uczestniczyliśmy w grach sprawnościowych. Po sprawnościach fizycznych zjedliśmy obiad w nowym budynku szkoły Pijarskiej. Po posiłku nasi koledzy z Warszawy oprowadzili nasz po placówce. Na koniec podsumowaliśmy wydarzenie i pożegnaliśmy się z poznanymi osobami.