Trzecioklasiści na górskim szlaku…

6 VI 2022r. razem z klasą 3a pojechaliśmy na czterodniową wycieczkę do Krościenka/n. Dunajcem. (…) Po dotarciu na miejsce i zakwaterowaniu pojechaliśmy do wąwozu Homole. Zachwyciła mnie tam bujna roślinność, ogromne skały, strumyki. Zobaczyliśmy też małego zaskrońca. (…)

Drugiego dnia po śniadaniu mieliśmy wejść na Trzy Korony, 982 m. n.p.m. Gdy się wspinaliśmy niektórzy wzięli kije, aby się podpierać. W połowie drogi prawie wszystkich bolały nogi, ale i tak szliśmy dalej. Wchodzenie zajęło nam 2 i pół godziny. Ale opłacało się!!! Widoki były wspaniałe! (…)  Następnie pojechaliśmy autokarem do Sromowiec Niżnych, aby popłynąć Dunajcem. Flisacy, którzy z nami płynęli opowiadali różne historie i ciekawostki. (…) Widzieliśmy bociana czarnego, czaple, pluszcza i gołębie górskie. Było świetnie!

Trzeciego dnia odwiedziliśmy bacówkę. Baca pokazał nam jak się robi oscypki. Później poszliśmy na zaporę Czorsztyńską, gdzie poznaliśmy historię jej powstania. Podczas wizyty na zamku w Niedzicy odwiedziliśmy lochy, komnaty, pokój gościnny i inne pomieszczenia. Usłyszeliśmy legendę o Bogusławie Łysym i Brunhildzie. Potem czekał na nas 50 minutowy rejs statkiem po zalewie Czorsztyńskim. (…) Płynąc, podziwialiśmy przepiękne górskie widoki i odpoczywaliśmy wsłuchując się w powiew delikatnego wiaterku i śpiew ptaków. (…) Dzień powrotu do Łowicza rozpoczęliśmy podróżą do Wadowic. Byliśmy na rynku, widzieliśmy kościół i dom, w którym mieszkał Jan Paweł II jako dziecko. (…) Podróż trwała dość długo. A na Starorzeczu w Łowiczu czekali na nas stęsknieni rodzice. To była pouczająca wyprawa, wszyscy lepiej się poznaliśmy, a ja nauczyłam się pakować walizkę! 😊