W pijarskiej nie samą nauką uczeń żyje

W środę, 2 czerwca 2021 roku, wraz z całą klasa VIb wyjechaliśmy na wycieczkę do Kazimierza Dolnego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia brązowego posągu psa Werniksa oraz poznania jego historii. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie kościoła farnego św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja. Kościół ufundowany został przez Kazimierza Wielkiego około 1325 roku i rozbudowany w stylu renesansowym w latach 1610-1613. Przewodnik przybliżył nam także historię cmentarza znajdującego się przy wymienionym wcześniej kościele, na którym znajduje się wyjątkowy „krzyż morowy”. Później weszliśmy na Górę Trzech Krzyży i stamtąd podziwialiśmy panoramę miasteczka i rzekę Wisłę. Zrobiliśmy sobie także pamiątkowe zdjęcie „ponad dachami Kazimierza Dolnego”. Po zejściu z góry udaliśmy się na Rynek Główny i tam oglądaliśmy renesansowe kamienice Przybyłów z 1615 roku oraz jedną z trzech zabytkowych studni. Wizerunek tej drewnianej studni jest jednym z najbardziej znanych symboli tego miasteczka i można go znaleźć niemal na każdej pocztówce  i obowiązkowo w każdym albumie Kazimierza Dolnego. Wybraliśmy się także na Rynek Żydowski, przy którym można zobaczyć dawną synagogę i mykwę. Na tym zakończyliśmy zwiedzanie tego urokliwego miasta. Wkrótce każdy z chęcią pośpieszył do kupowania pamiątek oraz regionalnych kogutów.

Wszystkim wycieczka bardzo się podobała oraz utwierdziła nas w przekonaniu, że warto zwiedzać nasz piękny kraj. Mogliśmy też spędzić ze sobą kilka godzin poza salą szkolną, a po tylu miesiącach izolacji i nauki zdalnej … trochę już za sobą zatęskniliśmy.