Wycieczka do Pragi

Wycieczka klas drugich gimnazjum rozpoczęła się 13 czerwca 2014r.

Opiekę nad nami sprawowali: pan Damian Górski, pani Małgorzata Chojecka i pani Krystyna Uczciwek, a funkcję kierownika pełniła pani Katarzyna Sumińska.

Wszyscy byliśmy podekscytowani perspektywą spędzenia pięciu cudownych dni w Kotlinie Kłodzkiej i Pradze. Pierwsze dwa dni spędziliśmy w stolicy Czech spacerując po Starym Mieście i oglądając różne zabytki takie jak most Karola, muzeum miniatur czy okazałe katedry. Mogliśmy także uczestniczyć w zmianie warty przed siedzibą prezydenta. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że Praga jest jednym z piękniejszych miast jakie widzieliśmy.

Kolejne trzy dni spędziliśmy w okolicach Radkowa, gdzie  mieścił się nasz hotel. Na początku pojechaliśmy do skalnego labiryntu – Błędnych Skał. Widoki skał, które bez pomocy człowieka przybrały różnorodne kształty były naprawdę niesamowite. Następnie wspinaliśmy się na Szczeliniec Wielki liczący 919 m n.p.m. Widoki jakie mogliśmy podziwiać z kilku tarasów widokowych na szczycie i satysfakcja, że tam dotarliśmy całkowicie zrekompensowały nam wysiłek, który musieliśmy włożyć we wchodzenie na górę. Wieczorem zaś bawiliśmy się na dyskotece. Kolejny dzień także był bardzo udany. Po przejściu korytarzami podziemnego miasta Osówki, udaliśmy się aby zobaczyć kolejny szczyt Gór Sowich, Wielką Sowę (1016m.n.p.m). Wejście było niełatwe ze względu na stromy Szlak, ale widoki jakie podziwialiśmy z wieży na szczycie pokazały nam,  że było warto. Wieczór spędziliśmy równie miło na grillu, jedząc kiełbaski.

Ostatniego dnia podczas naszego powrotu do Łowicza, zatrzymaliśmy się we Wrocławiu, gdzie mogliśmy podziwiać piękne i niespotykane rośliny w Ogrodzie Botanicznym. Naszą wycieczkę z pewnością można uznać za udaną. Tylko nam, klasie II b pozostaje pewien niedosyt.