Wycieczka do Trójmiasta i Helu

W dniach 28-30 maja 2015r. klasy Ia i Ib Pijarskiego Gimnazjum udały się wraz z opiekunami na wycieczkę do Trójmiasta i Helu, by zwiedzać  niezwykłe miejsca nad polskim morzem. Zebraliśmy się wszyscy o 6.20 na Starorzeczu i po dłuższej chwili wyruszyliśmy nad Bałtyk.

Gdy już tam dotarliśmy, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który przez cały czas zwiedzania bardzo ciekawie opowiadał o miejscach ważnych w tej części Polski. Pierwszym punktem naszej wycieczki tego dnia było Westerplatte – symbol wybuchu II wojny światowej.

Zobaczyliśmy tam m. in. Pomnik Obrońców Wybrzeża i Koszary. Następnie udaliśmy się do Gdańska, piękne miasto zwiedzaliśmy długi czas, podziwiając wspaniałe zabytki. Widzieliśmy tam Kościół Mariacki, Fontannę Neptuna, Długi Targ, Ratusz. Wieczorem przyjechaliśmy do pensjonatu, w którym zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy obiadokolację. Udaliśmy się jeszcze do sklepu, w celu zakupienia żywności na najbliższe dni, a osoby chętne poszły na plażę.

Drugiego dnia wstaliśmy rano, by być gotowym na 8.30, na śniadanie. Zrobiliśmy sobie kanapki i wyruszyliśmy na Hel. Na Mierzei Helskiej była z nami pani przewodnik, która przybliżyła nam historie związane z tym miejscem i Kaszubami. Na Helu zobaczyliśmy : Kładki widokowe Parku Wydmowego, Muzeum Obrony Wybrzeża, ciąg spacerowy kładek na cyplu Helu, latarnię morską, molo w Juracie, port rybacki oraz Fokarium Instytutu Oceanografii, gdzie widzieliśmy karmienie fok i wykonywane przez nie sztuczki. Na koniec zwiedzania weszliśmy na latarnię morską w Rozewiu i udaliśmy się na obiadokolację w ośrodku. Wieczorem poszliśmy wszyscy nad morze, odbyliśmy krótki spacer brzegiem morza i zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy na „zieloną noc” do pensjonatu.

Trzeciego dnia spakowaliśmy się, zjedliśmy śniadanie o 7.30 i wyjechaliśmy z ośrodka do Gdyni. W tym pięknym mieście zwiedziliśmy z przewodnikiem Oceanarium, w którym widzieliśmy wiele ciekawych gatunków ryb morskich mieszkających w różnych morzach, martwe okazy ssaków oraz ptaków nabrzeżnych oraz Rafy Koralowe wraz z ich mieszkańcami. Zobaczyliśmy również Nabrzeże Portowe i Dar Pomorza, a potem przepłynęliśmy statkiem do Sopotu, gdzie widzieliśmy molo i inne ciekawe obiekty.  Byliśmy też w Gdyni Orłowie, a tam zobaczyliśmy zabytkowy dworek i piękny park. Był to już ostatni punkt naszej wycieczki, następnie udaliśmy się w drogę do Łowicza. Około godziny 20.30 wróciliśmy do domów.

Bardzo podobała mi się ta wycieczka i żałuję, że już się skończyła. Będę bardzo miło ją wspominać, ponieważ widzieliśmy wiele ciekawych miejsc i czekało nas mnóstwo atrakcji.