Wycieczka do Trójmiasta

Dnia 7 maja 2019 roku na Starorzeczu w Łowiczu o godz. 6:00 zjawili się uczniowie klas 6 i 7 oraz nasi opiekunowie p. Monika Scęcelek, p. Bożena Mostowska i p. Sebastian Popiel. Tego dnia bardzo wcześnie zaczęliśmy nasze zajęcia szkolne, gdyż były one inne niż zwykle. Tym razem nie pisaliśmy kartkówek ani klasówek, ale wyruszyliśmy na 4-dniową wycieczkę do Trójmiasta i okolic. Mieliśmy czas na wspólne rozmowy i dzielenie się wrażeniami.

Około godz.10 zameldowaliśmy się pod zamkiem w Malborku. Zwiedzanie zamku trwało około 3 godzin. Mogliśmy zobaczyć m.in.  komnatę Wielkiego Mistrza Zakonu Krzyżackiego, salę balową, czy dawne średniowieczne pokoje klasztorne. Po zwiedzaniu udaliśmy się w drogę do naszego ośrodka w Chłapowie, gdzie po obiadokolacji poszliśmy na spacer na plażę. Po zrobieniu niezapomnianych zdjęć wróciliśmy do ośrodka, gdzie spędziliśmy wieczór. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę po Helu. Na tym niezwykłym półwyspie możemy odwiedzić stare bunkry i umocnienia wojskowe, symboliczny cypel ,,początku Polski, Muzeum Obrony Wybrzeża, przespacerować się główną uliczką w Helu ( miejscowość na półwyspie) i odwiedzić fokarium. Po obiadokolacji zwiedziliśmy jeszcze latarnię morską w Rozewiu oraz wąwóz w Jastrzębiej Górze. Wieczór spędziliśmy na wspólnych rozmowach, grach i zabawach. Następnego dnia czekały na nas Gdynia i Sopot. Po porannym posiłku pojechaliśmy do Gdyni, a tam oglądaliśmy akwarium z wieloma rodzajami ryb, przedwojenny okręt ORP Błyskawica oraz port morski w którym mieliśmy trochę czasu wolnego na posilenie się i kupienie pamiątek. Następnie po przejeździe do Sopotu spacerowaliśmy po molo oraz okolicznym rynku. Wieczorem po obiadokolacji nasi opiekunowie zrobili nam grilla, przy którym dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Gdańsk. Zwiedzaliśmy je dobre kilka godzin, ale naprawdę było co oglądać w tym bardzo historycznym miejscu. Bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Pomnik Neptuna, Westerplatte i Stary Żuraw to tylko niektóre miejsca, które tam widzieliśmy. Około godz.20 na Starorzeczu w Łowiczu spotkaliśmy się z naszymi rodzicami, którzy odwieźli nas do domu.

Na koniec w sposób szczególny chcielibyśmy, podziękować naszym opiekunom za trud włożony w organizację wycieczki oraz za opiekę, która spowodowała, że mogliśmy wrócić z wycieczki pełni wrażeń i szczęśliwi.