Wycieczka klas III gimnazjum na Litwę

Zdjęcie użytkownika Pijarskie Szkoły Królowej Pokoju w Łowiczu.Od dnia 27.05.2018 r. my – już klasy III Pijarskiego Gimnazjum Królowej Pokoju w Łowiczu wyruszyliśmy w naszą ostatnią, w takim składzie, czterodniową wycieczkę na Litwę. Jako opiekunowie wybrały się z nami nasze wychowawczynie – p. Katarzyna Sumińska, p. Agata Pietrasik-Leśniak, p. Dominik Kuś oraz p. Norbert Bruc. Z Łowicza wyjechaliśmy około godziny 7:00, a do pierwszego punktu naszej podroży dotarliśmy ok.13:00. Było nim Kowno – jedno z pięknych, litewskich miast, dysponujące m.in.Starówką ruinami u zbiegu Wilii i Niemna, ratuszem zwanym „Białym Łabędziem”, bazyliką archikatedralną Św.Piotra i Pawła, czy Farą Witoldową.

W zwiedzaniu towarzyszyła nam przemiła p.przewodnik. Koło 18:00 udaliśmy się do miejsca naszego zakwaterowania, Wilna, a tam czekała już na nas smaczna obiadokolacja. Przez następne dwa dni mieliśmy przyjemność zwiedzać Wilno.

Pani przewodnik oprowadziła nas po Starówce wileńskiej, pokazała nam również Ostrą Bramę z Kaplicą Matki Boskiej Ostrobramskiej (mamy nadzieję że nasze prośby złożone przy Matce zostaną wysłuchane), Klasztor Bazylianów, Barokowy Zespół Uniwersytetu Wileńskiego, Archikatedrę, cmentarz na Rossie, pomnik Adama Mickiewicza oraz Kościoły: św. Ducha, św.Anny i Bernardynów oraz św.Piotra i Pawła. Poza tym udaliśmy się na górę trzech Krzyży, na której oprócz pięknego widoku mogliśmy obejrzeć pomnik poświęcony ofiarom stalinizmu na Litwie. Dla chętnych zorganizowano również wycieczkę na wieże telewizyjną z piękną panoramą znajdującą się niedaleko naszego hotelu. Oprócz zwiedzenia aktywnie spędzaliśmy czas podczas wieczornych wyjść na pobliskie boiska. Podczas drogi powrotnej zatrzymaliśmy się w Trokach, gdzie mogliśmy podziwiać budynki architektury kraimskiej oraz średniowieczny zamek na wyspie zamkowej, na jeziorze Galwe. Do Łowicza dojechaliśmy ok. 21:30. Wszystkim bardzo się podobało, a dzięki dofinansowaniu danemu nam przez szkołę, mogliśmy cieszyć się wycieczką w nieco niższej cenie.