Wycieczka pożegnalna klasy III

W dniu 30 maja 2016r. pojechaliśmy całą klasą na trzydniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy osadę średniowieczną położoną w Hucie Szklanej u podnóża Łysej Góry. Poznaliśmy tam dawne zawody – pracę kowala, garncarza, zielarki, szewca, tkaczki i rzeźbiarza. Następnie, ścieżką edukacyjną weszliśmy na Łysiec (Łysą Górę) podziwiając leżące na zboczach skalne gołoborza. Na szczycie tej góry znajdował się klasztor Świętego Krzyża i muzeum misyjne, które zwiedziliśmy z panią przewodnik. Miejscem naszego zakwaterowania był ośrodek o nazwie „Baba Jaga”, położony w Świętej Katarzynie wśród zieleni, dającej nam relaks i wytchnienie po długich wędrówkach.

31 maja mieliśmy pobudkę o 6.30, gdyż tego dnia zwiedzaliśmy unikatowo położone w centrum Kielc – jaskinie na Kadzielni. W jaskiniach utrzymywała się temperatura 9 stopni C. Dla własnego bezpieczeństwa mieliśmy założone na głowy kaski i przechodząc wśród wąskich tuneli podziwialiśmy skamieniałe muszle dawnych żyjątek, gąbek, roślin – wszystko to wtopione było w ściany grot. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie ruin zamku w Chęcinach, gdzie weszliśmy na basztę podziwiając okoliczną panoramę. Potem wysłuchaliśmy rozmaitych legend związanych z tym historycznym miejscem, a wreszcie w ramach warsztatów mogliśmy przebierać się w zbroje, przyłbice, siadać na sztucznego konia i udawać rycerzy – było przy tym dużo śmiechu i radości. Zwieńczeniem wyprawy tego dnia był spacer po ulicach Kielc – widzieliśmy pomnik Dzika i zabytkowe kamieniczki, kościoły i siedzibę biskupów krakowskich. Wieczór dostarczył nam niezapomnianych wrażeń – były zabawy, pieczenie kiełbasek, śpiewy przy ognisku.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie. Zobaczyliśmy jak szlifuje się kamienie – m.in. krzemień pasiasty – bogactwo tego terenu. Ostatnim  celem było zobaczenie – dębu Bartek w Zagnańsku. Był on bardzo okazały i zajmował dużo przestrzeni. Ta wycieczka była naszej klasie bardzo potrzebna – mogliśmy dużo przebywać z sobą, lepiej się poznać i zaprzyjaźnić. Pozwoliła nam też odkryć piękno naszego kraju.