Wycieczka w Góry Stołowe

Dnia 4 czerwca 2017 roku pojechaliśmy na czterodniową wycieczkę klasową w Góry Stołowe. Wspólnie z nami uczestniczyła klasa VI.
Nasza przygoda rozpoczęła się od zbiórki na Starorzeczu o godzinie 7:30. Z Łowicza wyruszyliśmy o godzinie 8.00. Kilka minut po 12-stej byliśmy już we Wrocławiu. Zatrzymaliśmy się tu, aby zwiedzić niezwykłe zoo. Największą atrakcją wrocławskiego ogrodu zoologicznego jest afrykarium. Jest to oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki zwierząt z Czarnego Lądu. Około godziny 15:30 wyruszyliśmy do Karłowa – miejsca naszego zakwaterowania. O godzinie 18:00 trochę zmęczeni dotarliśmy do ośrodka, gdzie czekał na nas już obiad. Po obiadokolacji mieliśmy jeszcze trochę czasu na wieczorne rozmowy.

W drugim dniu po śniadaniu zwiedzaliśmy Skalne Miasto. Jest to masyw górski w Sudetach, w Czechach, będący fragmentem Gór Stołowych. Obszar ten został objęty rezerwatem przyrody. Występuje tu duża różnorodność fauny i flory. Popołudnie spędziliśmy na torze saneczkowym w Kudowie – Zdroju.
Trzeciego dnia pojechaliśmy do Parku Narodowego Gór Stołowych podziwiać m. in. Błędne Skały. Później zwiedzaliśmy Kaplicę Czaszek i kościół barokowy w Wambierzycach. Niestety gwałtowne burze przeszkodziły nam w zdobyciu najwyższego szczytu Gór Stołowych – Szczelińca Wielkiego. Wieczorem nasi opiekunowie zorganizowali nam ognisko.
Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy Kopalnię Złota w miejscowości Złoty Stok. Przewodnik zapoznał nas z Podziemną Trasą Turystyczną. Zwiedzaliśmy Sztolnię Gertruda, Chodnik Śmierci oraz jedyny w Polsce podziemny wodospad. Dodatkową atrakcją byłą przejażdżka podziemnym tramwajem. Około godziny 14:00 wyruszyliśmy w podróż powrotną do Łowicza. Po godzinie 21.00 zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy do domu.
To była ciekawa i pełna przygód wycieczka, wróciliśmy pełni wrażeń i bogaci w nowe wiadomości i … w zakupione pamiątki.