Wyjazd do Francji

Jechaliśmy około 5,5 godziny, więc na lotnisku byliśmy w przybliżeniu o 9.00. O godzinie 11.25 odbyła się odprawa, a już 10 minut później siedzieliśmy na pokładzie samolotu. Do Paryża przylecieliśmyna 13.30. Na przewodnika wycieczki czekaliśmy niecałą godzinę, po czym pojechaliśmy po francuskie dzieci.

Gdy już je odebraliśmy, udaliśmy się pod wieżę Eiffla. Każdy miał swoje 2 minuty na zrobienie zdjęcia. W Montoire byliśmy o 23.00 i zmęczeni udaliśmy się do domów francuskich. Następnego dnia odbyła się lekcja organizacyjna. Zwiedziliśmy szkołę i omówiliśmy zasady bezpieczeństwa obowiązując podczas jazdy na rowerach. O godzinie 12.00 poszliśmy po rowery i zwiedziliśmy miasteczko. 17 maja odbył się dzień z rodzinami. Tego dnia nie spotkaliśmy się z grupą, lecz rodziny pokazały nam swoje ulubione miejsca, gdzie spędzają większość swojego wolnego czasu. W niedzielę, 18 maja spotkaliśmy się wszyscy na boisku szkolnym o 9.00 i wyjechaliśmy z Montoire na Etoile Cyclo. Autokarem udaliśmy się do Nancay, gdzie zwiedziliśmy stację astronomiczną i planetarium. Następnie wyruszyliśmy do miejsca, gdzie mieliśmy nocować, czyli do Chaon. Około 19.00 byliśmy już w szkole. Następnego dnia udaliśmy się do muzeum łowiectwa i kłusownictwa oraz muzeum stawów w Saint Viatre. O 13.00 wyjechaliśmy do szkoły w Neug sur Beuvron . Na miejscu byliśmy około godziny 18.00, tam też nocowaliśmy. Wtorek okazał się ciężkim dniem dla nas wszystkich. Cały dzień padało, a do noclegowni mieliśmy aż 51 km. Tego dnia również zwiedzaliśmy słynny zamek w Villesavin. 21 maja był jednak najtrudniejszych dni na całym Etoile. O 9.00 wyruszyliśmy w drogę do zamku w Chambord. Trasa głównie składała się z polnych dróg i wzniesień, a na dodatek padało. W takich warunkach musieliśmy jechać 14 km. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpogodziło się i spokojnie zwiedziliśmy zamek. Następnie udaliśmy się do szkoły, w której nocowaliśmy, czyli do Suevres. W czwartek wyruszyliśmy do La Bosse, aby pograć w golfa. Na polu golfowym byliśmy mniej więcej do godziny 17.00, po czym pojechaliśmy na nocleg do Freteval. W piątek o 8.30 udaliśmy się w drogę powrotną do Montoire. Na miejscu byliśmy już o 16.30. W nocy z czwartku na piątek, o godzinie 1.15 wyruszyliśmy w drogę na lotnisko Paris Beauvais, aby wrócić do Polski. O 9.05 wylecieliśmy z Francji, a już o 11.20 znaleźliśmy się w Warszawie. Dojechaliśmy do Łowicza o 12.30. Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.