Z konkursu do Brukseli

Zdjęcie użytkownika Pijarskie Szkoły Królowej Pokoju w Łowiczu.W dniach 16 – 20 czerwca 2017 r. byłem wśród trojga maturzystów naszego liceum, którzy uczestniczyli w 5-dniowej wycieczce do Brukseli. Wycieczka ta była jedną z wielu nagród, które wraz z Dominiką Sapińską i Dawidem Igielskim otrzymaliśmy za zajęcie czołowych miejsc w etapie wojewódzkim konkursu „Żołnierze Wyklęci obudźcie Polskę!” Wyjazd do Brukseli został ufundowany i zorganizowany przez europosła Zbigniewa Kuźmiuka. Wraz z grupą młodzieży nagrodzoną w różnych konkursach wyjechaliśmy do stolicy Belgii z Radomska. Bruksela zaskoczyła nas piękną pogodą, co ze względu na panujący tam klimat należy do rzadkości, a długą i męczącą podróż autokarem zrekompensował nam ekskluzywny hotel i przepyszne jedzenie.

Z racji napiętego planu wycieczki zwiedzanie Brukseli było bardzo intensywne. Zobaczyliśmy Łuk Triumfalny upamiętniający zdobycie niepodległości przez Belgię w 1830 r., słynne Atomium, Pagodę Chińską, Pałac Królewski oraz symbol Brukseli – słynnego siusiającego chłopca czyli Manneken pis. Zachwyceni byliśmy piękną architekturą Grand Place ( rynek brukselski ). Jest to jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc spotkań mieszkańców i turystów, gdzie można poczuć prawdziwą i magiczną atmosferę tego miasta. Ostatniego dnia wycieczki na zaproszenie europosła grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów – Zbigniewa Kuźmiuka gościliśmy w Parlamencie Europejskim. Odbyła się tam prelekcja dotycząca funkcjonowania Parlamentu Europejskiego, a także panel dyskusyjny z europosłem, podczas którego dominującymi tematami były: Brexit i rola Polski w Unii Europejskiej. Udało nam się też zwiedzić Muzeum – Dom Historii Europejskiej, które w swoich zbiorach posiada wiele interesujących pamiątek historycznych. W czasie wycieczki był też czas na drobne zakupy i zrobienie pamiątkowych zdjęć. Bruksela pomimo stanu zagrożenia zamachami terrorystycznymi jest majestatycznym miastem i centrum wielu kultur. Wróciliśmy bardzo zadowoleni, bo wyjazd do Brukseli był bardzo atrakcyjną nagrodą. Serdecznie dziękujemy pani Elżbiecie Rutkowskiej, która zachęciła i przygotowała nas do konkursu o Żołnierzach Wyklętych. A teraz my chcielibyśmy zachęcić wszystkich do udziału w nim w przyszłym roku szkolnym, bo naprawdę warto!