Klasy 8 “Poznają Polskę”

W poniedziałek, a dokładnie 11 października bieżącego roku wraz z klasą 8b pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Krakowa. Wszyscy byliśmy dość podekscytowani, ponieważ już naprawdę długo nie byliśmy na żadnym wyjeździe (głównie przez pandemię Covid-19). Okazało się, że naszej szkole udało się dostać dofinansowanie z programu ‘’Poznaj Polskę’’. Tak więc wyruszyliśmy do Krakowa.

Tam też poznaliśmy naszą panią przewodnik, która towarzyszyła nam przez te dwa dni. Pierwszego dnia przeszliśmy się ulicą Floriańską aż do Rynku Głównego, gdzie udało się nam nie tylko zwiedzić Bazylikę Mariacką (mogliśmy tam zobaczyć między innymi słynny ołtarz wykonany przez Wita Stwosza), ale i posłuchać Hejnału Mariackiego. Widzieliśmy również Okno Papieskie, z którego Jan Paweł II przemawiał kiedyś do młodzieży (i nie tylko😊). Odwiedziliśmy również pobliski kościół.

Drugiego dnia z kolei, skupiliśmy się na zwiedzaniu Wawelu. W komnatach Zamku Królewskiego mieliśmy ogromne szczęście podziwiać całą kolekcję arrasów przedstawiającą najczęściej sceny z Biblii oraz rośliny.

Udaliśmy się też do Katedry Wawelskiej. Tam wchodziliśmy na wieżę, w której znajduje się Dzwon Zygmunta. Dzwoni on tylko na specjalne okazje.

Istnieje przesąd, mówiący że jeśli dana osoba, dotknie serca dzwonu lewą ręką, to wszystkie jej marzenia zostaną spełnione.

Udało się nam zejść także i do krypt, gdzie pochowani są między innymi prezydent Lech Kaczyński z żoną, marszałek Józef Piłsudzki czy generał Władysław Sikorski. Znajdują się tam również szczątki Adama Mickiewicza oraz Juliusza Słowackiego.

Osobiście sądzę, że była to jedna z ciekawszych wycieczek. Wielu osobom z naszych klas bardzo spodobał się Kraków oraz jego historia. Niestety w dwa dni nie udało się nam zwiedzić wszystkich zabytków, czy odwiedzić więcej ciekawych miejsc, ale myślę, że mogę zaliczyć tę wycieczkę do udanych. Bardzo chętnie powtórzyłabym ten wyjazd.