– Pracownia ta to już kolejna sala z wyposażeniem, które pozwoli rozwijać ciekawość świata. Wszystko po to, by uczniowie już w szkole podstawowej mogli „dotknąć” otaczającego ich świata przyrody i poczuć pasję rozwijaną potem w liceum – podkreśla Jolanta Kosiorek nauczycielka fizyki i chemii w pijarskich szkołach i koordynatorka projektu, dzięki któremu szkoła pozyskała ponad 85 tys. wsparcia.
„Laboratoria przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest rozwijanie wśród uczniów podstawówek kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Udział w tym projekcie pozwolił pijarskiej podstawówce na zakup wyposażenia wykorzystywanego na lekcjach fizyki, informatyki, a także na popularnych wśród uczniów zajęciach z robotyki. Wśród nowych pomocy naukowych znalazły się m.in.: sprzęt audio – video, drukarka 3D, długopisy 3D, ale także wyposażenie w postaci ławek i krzeseł ze specjalistycznymi blatami HPL do zajęć doświadczalnych. W pracowni stanęły także nowe szafy kupione za wkład własny szkoły. Uczniowie pijarskiej podstawówki korzystają już z pracowni podczas lekcji fizyki i sami wykonują doświadczenia.