21 września po raz kolejny wyruszyliśmy z szarfami, miarkami, zestawami zadań i oczywiście z uśmiechem na twarzy w kierunku Nowego Rynku. Zaproszona 11 osobowa grupa ze szkoły z Popowa – z 3 klas gimnazjum – zdecydowała się wziąć udział w lekcji matematyki w terenie. Na początku nastąpiło krótkie przywitanie, omówienie przebiegu lekcji, zapoznanie z historią Łowicza i jej wyjątkowością na skalę europejską, podobne rynki trójkątne znajdują się w Bonn i Paryżu.
Goście musieli m.in. zmierzyć długość boków trójkątnego rynku, jego pole i wykonać kilka obliczeń, przy użyciu podanych wzorów matematycznych, np. wzoru Herona. Dla naszych uczniów z klasy 1 PE i 1 BCh nie były to pierwsze zajęcia tego typu. Przed wakacjami sami zmagali się z tymi zadaniami, mieli też okazję towarzyszyć młodszym kolegom i koleżankom z naszej szkoły – byłej klasie 7b i 2b Gim, przy ich rozwiązywaniu. Dziś niesiona pomoc kolejnej grupie sprawiła im również wiele satysfakcji. Piękna pogoda sprzyjała wykonywaniu matematycznych ćwiczeń. Z radością obserwowałam jakimi sposobami dokonywano pomiaru długości boków – pomysłów nie brakowało. Najważniejszy był efekt końcowy. Wszystkie grupy wykonały zadania niemalże bezbłędnie. Nagrodą były słodkie cukierki i gratulacje.
Goście w kilku słowach tak podsumowali nietypową lekcję:
- „Lekcja matematyki była bardzo ciekawa, dowiedzieliśmy się jakiej długości są ulice, jaką powierzchnię zajmuje plac Nowego Rynku”,
- „Ogólnie bardzo przyjemny czas”,
- „Super spędzony czas z przemiłymi animatorami, którzy pomogli w rozwiązywaniu zadań”,
- „Bardzo się cieszymy, że mogliśmy spędzić tak fajnie ten czas”,
- „Dzięki tym zadaniom przypomniałyśmy sobie wzory”,
- „Chętnie skorzystamy z takich zajęć ponownie”
Na koniec poprosiliśmy o wspólne pamiątkowe zdjęcie.
K.Sumińska