Podsumowanie Akademii Dobrej Przyszłości

W Pijarskiej Szkole Podstawowej w dniach 21-22 stycznia zostały przeprowadzone zajęcia otwarte dla uczniów łowickich szkół, przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty w ramach projektu Akademia Dobrej Przyszłości.

We wtorek odbyły się zajęcia z języka polskiego i  angielskiego. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy ósmej Pijarskiej Szkoły Podstawowej oraz goście ze Szkoły Podstawowej nr 1, nr 3 i z SP
z Błędowa. Na języku polskim młodzież szukała motywów literackich, wskazywała bohaterów i te wątki lektur, które mogą pojawić się na egzaminie ósmoklasisty. Materiały, które powstały po tych warsztatach, uczniowie zabrali do swojej sali, aby można było z nich korzystać w ciągu najbliższych miesięcy.
Prowadząca zajęcia, p. Ewa Lesiak, nauczycielka języka polskiego, stwierdziła, patrząc na efekty pracy uczniów, że warto było pokazać takie sposoby, które pozwolą im na skuteczne przygotowanie się do kwietniowego egzaminu.

    W środę uczniowie brali udział w zajęciach z matematyki i języka angielskiego. Przez matematyczne myślowe labirynty chętnych wiedzy poprowadziła p. Katarzyna Sumińska, dając praktyczne wskazówki jak dobrze przygotować się do egzaminu i nie dać się zaskoczyć w kwietniu.

     Zajęcia przygotowujące do części trzeciej  z języka obcego nowożytnego prowadziły p. Justyna Sikora i p. Agnieszka Bochniak. Obie panie skupiły się przede wszystkim na ćwiczeniach doskonalących  znajomość środków  i funkcji językowych, czyli umiejętności wykorzystania znajomości gramatyki i słowotwórstwa w zdaniach oraz reagowania językowego w określonych sytuacjach życia codziennego.  Uczniowie mieli możliwość wspomóc  swoją wiedzę
i poćwiczyć przed egzaminem z języka angielskiego.

   Mamy nadzieję, że podjęte działania spowodują wzrost poczucia pewności siebie i eliminację stresu przedegzaminacyjnego.

 

 mw