Wycieczka do Torunia

12 czerwca bieżącego roku klasa II biologiczno-chemiczna wyjechała razem ze swoją wychowawczynią p. Agatą Stań oraz p. Agatą Pietrasik (nauczycielka j. angielskiego) na  dwudniową wycieczkę do Torunia. Miasto przywitało nas przepiękną, słoneczną pogodą. Nasz hotel mieścił się na Rynku Staromiejskim, więc gdziekolwiek by się chciało iść zawsze było blisko. Z okien podziwialiśmy postać naszego astronoma Mikołaja Kopernika oraz przepiękny Ratusz. Jedynym mankamentem  naszego noclegu było  nazbyt częste odliczanie godzin na pobliskim zegarze.  Głośne bim- bam  towarzyszyło nam o każdej porze…….szczególnie w nocy.

Program wycieczki obejmował zwiedzanie najważniejszych budynków w Toruniu: Planetarium, Muzeum Podróżników im. Tony Halika, Ratusz, Muzeum Sztuki Wschodu, przepiękny Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, a w nim słynny dzwon Tuba Dei, Krzywą Wieżę, ruiny Zamku Krzyżackiego, spacer ulicami Starego Miasta, Dwór Artusa, pomnik flisaka. Przemiła pani Przewodnik z  toruńskiego PTTK opowiadała niezwykle ciekawie i rzeczowo, a przy okazji weryfikowała naszą wiedzę historyczną i chemiczną.

Podziwialiśmy przepiękną panoramę Torunia żeglując po Wiśle, a wieczorem słuchaliśmy muzyki poważnej przy fontannie Cosmopolis i fotografowaliśmy Toruń nocą. Nie ominął nas również zakup toruńskich pierników i pamiątek oraz odpoczynek nad naszą Wisełką. Czytaliśmy zabawne teksty z filmu „Rejs”, które artyści toruńscy umieścili na murach nadwiślanych.

Pełni wrażeń, opaleni i zadowoleni wróciliśmy do Łowicza, żeby dalej przygotowywać się do pisania matury próbnej z chemii.