Wycieczka klasy IIa i IIb

Dnia 3 czerwca o godzinie 7.30 wyruszyliśmy ze Starorzecza autokarem na wycieczkę trzydniową, aby zwiedzić Kruszwicę, Gniezno, Biskupin i Ostrów Lednicki.

Po 3 godzinach dojechaliśmy do Kruszwicy. Weszliśmy zakręconymi schodami na Mysią Wieżę. Widok z samej góry był przepiękny. Po zejściu zakupiliśmy pamiątki.

Kolejną atrakcją był rejs po jeziorze Gopło. W Kruszwicy zwiedziliśmy także romańską bazylikę mniejszą pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła. Następnie udaliśmy się do Gniezna, by podziwiać śliczne kamienice na rynku głównym, słynną Katedrę Gnieźnieńską, Drzwi Gnieźnieńskie oraz dzwon Bogumił. Zobaczyliśmy pomnik Bolesława Chrobrego. Spacerowaliśmy po Parku Piastowskim. Po męczącym i upalnym dniu przejechaliśmy do Ośrodka Gozdawa.

Dzień drugi zapowiadał się bardzo ciekawie. Po śniadaniu i porannej modlitwie, o godzinie 9.00 wyruszyliśmy do Żnina, by stamtąd kolejką wąskotorową pojechać do Biskupina. Udaliśmy się do najstarszej zachowanej osady w Polsce. Dowiedzieliśmy się, jak dawno temu wyglądało życie ludzi. Mieliśmy też chwile czasu, by kupić pamiątki. Zobaczyliśmy, jak gra się na instrumentach zrobionych  kości i rogów zwierząt oraz z drewna. Podczas lekcji muzealnej mogliśmy sami odkrywać różne przedmioty, których używali nasi przodkowie. Po powrocie do naszego ośrodka zjedliśmy obiadokolację i wyszliśmy na dwór, aby się wspólnie pobawić się. Ten miły dzień zakończyliśmy modlitwą.

Ostatniego dnia naszej wyprawy pojechaliśmy na Pola Lednickie, gdzie co roku spotyka się młodzież. Przeszliśmy przez słynną Bramę Rybę. Ostatnim punktem wycieczki była siedziba mieszka I w Ostrowie Lednickim i Muzeum Pierwszych Piastów.

Gdy wycieczka dobiegła końca wróciliśmy do Łowicza. Opowiedzieliśmy rodzicom wrażenia z naszej pierwszej trzydniowej eskapady.