Wycieczka III H

W chłodny grudniowy poranek, 07.12.2018 roku, grupa z klasy III H, kierując się silnym pragnieniem zdobycia wiedzy i przeżycia przygody, wsiadła do pociągu. Naszym przewodnikiem duchowym była polonistka, pani Beata Jeziorowska, natomiast rolę przywódcy pełnił wychowawca – pan Piotr Komuński.

Znaleźliśmy się na stacji Kraków Główny bez przeszkód. Miasto i jego mieszkańcy wzbudziły w nas podziw, a to był dopiero początek zachwytów. Przede wszystkim, niesamowite wrażenie zrobiła na nas wystawa w Muzeum Narodowym pt. „Wyspiański”. Poznaliśmy historię życia, tego wrzechstronnego artysty, mieliśy przyjemność rozkoszować się widokiem jego prac. To, czego nauczyliśmy się dzięki tej wystawie, przyda się nie tylko na maturze, ale rówież w życiu. Stanisław Wyspiański stał się dla nas inspiracją, symbolem pracowitości, konsekwentnego dążenia do celu, realizowania swoich wizji, niezależnie od opinii otoczenia. Wypełnieni pięknem jego sztuki, ruszyliśmy w kierunku dworca, po drodze zwiedzając Sukiennice. Do  odjazdu pociągu, było dużo czasu, więc mieliśmy możliwość przedyskutowania tego co zobaczyliśmy, przy dobrej kawie.

Zmęczeni, ale o wiele bogatsi, wróciliśmy szczęśliwie do domów.