KOŁA PRZEDMIOTOWE

Czegoś nie rozumiesz, chcesz coś powtórzyć, skonsultować jakiś temat… tutaj znajdziesz coś dla siebie. Zajęcia odbywają się w różnych formach, w tym: warsztatów, konsultacji, fakultetów i wykładów, a także w różnej częstotliwości. Powoduje Tobą ciekawość, chęć zgłębienia jakiegoś zagadnienia, a może potrzebujesz więcej czasu na rozwiązanie zadań… – to miejsce stworzone z myślą o uczniu, które przyjmuje bardziej indywidualny wymiar niż standardowe lekcje. Swoją wiedzę pogłębiać możesz praktycznie z każdego przedmiotu. Tutaj powtórzysz materiał na bieżąco, uzupełnisz braki oraz przygotujesz się do matury.

Zajęcia przedmiotowe są wyjątkowo ważne właśnie w odniesieniu do “egzaminu dojrzałości”, kiedy większa część pracy i przygotowania stoi po stronie ucznia. Nierzadko ogrom materiału do przyswojenia, mimo standardowych lekcji, przerasta uczniów. Jednak wtedy na horyzoncie pojawia się koło ratunkowe – zajęcia pozalekcyjne.

Sukces naszych licealistów w wojewódzkim konkursie matematycznym

Warsztaty z mikrobiologii

Kółko fotograficzne prowadzone jest dla uczniów klas liceum i ósmych klas SP. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu po dwie godziny. Obejmują teorię i warsztaty – samodzielne ćwiczenia w doskonaleniu fotografowania. Korzystamy ze sprzętu prywatnego lub tego, co przyniosą uczniowie. Zajęcia odbywają się w szkole i poza nią. Jest to świetna okazja do zdobycia umiejętności od podstaw lub doskonalenia ich – dodatkowo “zostają” one z uczniami nawet po rezygnacji z zajęć. Nabyta wiedza przydaje się nie tylko osobom dążącym do zawodu fotografa, ale każdemu, kto chce kolekcjonować wspomnienia nie tylko w pamięci.

Debaty oksfordzkie to formuła zespołowego dyskutowania. Jest wiele modeli debat, choć najpopularniejsze są debaty 4-osobowe. Biorą w nich udział dwa zespoły: zespół propozycji i opozycji. Debatę prowadzi Marszałek i on udziela głosu kolejnym zawodnikom. Przed rozpoczęciem zawodów strony losują, czy daną tezę (temat, który będzie dyskutowany) będą bronić (Propozycja), czy ją atakować (Opozycja). Mówcy mówią naprzemiennie. Każdy z nich ma do wykonania określone zadanie, którego realizacja jest oceniana przez jurorów. Stosowane są obowiązkowe formuły powitania i zakończenia mowy, która trwa dokładnie cztery minuty – wszelkie błędy popełnione przez mówców są oceniane. Zabronione jest obrażanie przeciwników, zabieranie głosu bez zgody Marszałka, obowiązkowe zadanie pytań przeciwnikom itp. Jurorzy oceniają umiejętności mówców, spójność argumentacji, siłę zastosowanych argumentów, przestrzeganie regulaminu, współpracę w zespole. Punkty przyznane przez jurorów są sumowane, a drużyna, która zebrała ich więcej, wygrywa. Werdykt ogłasza Marszałek. Na koniec jurorzy argumentują swoje decyzje, co pomaga dyskutantom udoskonalać swój warsztat i umiejętności. 

       Debatę oksfordzką ćwiczymy w Pijarskich Szkołach od pięciu lat, reprezentacja szkoły ma na koncie liczne sukcesy i zwycięstwa w turniejach Debat oksfordzkich.

W pierwszym roku działania szkoły ruszyła również gazetka szkolna pt.: ,,Nasz List” redagowana przez nauczycieli i rodziców nieprzerwanie do dziś. Do pisemka od zawsze mogli pisać uczniowie, gdyż to właśnie głównie oni tworzyli ją swoimi wspomnieniami z wycieczek i innych wydarzeń, wierszami, kolorowankami, zagadkami. Przeglądając kroniki można ujrzeć bardzo dużo zdjęć z zabaw choinkowych czy integracyjnych ognisk. Gazetka szkolna ukazująca się nieprzerwanie od 25 lat … to musi robić wrażenie.